STRATEGI PEMASARAN IKAN NILA HASIL BUDIDAYA KERAMBA JARING APUNG PADA KELOMPOK POKDAKAN PEMUDA KBR TENGGARONG

Authors

  • Andri Gunawan Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Tenggarong
  • Silvana Kardinar Wijayanti Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Tenggarong
  • Widya Hana Fahleti Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Tenggarong

DOI:

https://doi.org/10.61509/luxICM5263

Keywords:

SWOT, Marketing, Strategy

Abstract

This study aims to find out what marketing strategies are effective for increasing sales of tilapia from floating net cage cultivation in the KBR Youth Pokdakan Group through SWOT analysis. This study uses a qualitative research type. Primary data was collected through interviews with several stakeholders of the KBR Youth Pokdakan Group, namely Mr. Susanto (Chairman of the KBR Youth Pokdakan Group), Mr. Subli (Secretary of the KBR Youth Pokdakan Group), Mr. Doni (Marketing Section of the KBR Youth Pokdakan Group). In addition to the interview method, the author also uses the observation method to deepen the data obtained. Secondary data was obtained through a literature study from the KBR Youth Pokdakan Group and the author's documentation. The data that has been collected is then analyzed using the SWOT method.

References

Alma. B. (2005). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa, edisi Revisi. Bandung: Penerbit Alfabeta.

Assauri, S. (2007). Manajemen Pemasaran., Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

David, FR. (2010). Manajemen Strategis Konsep. Jakarta : PT. Prenhallindo

Djaslim, S. (2006). Strategi dan Kebijakan Perusahaan. Jakarta: Ganica Exant.

Kolter. P. (2005). Manajemen pemasaran, Alih Bahasa Benyamin Molan, edisi kesebelas. Jakarta: PT. Gramedia.

Lamb, C.W.(2001). Pemasaran. Salemba Empat, Jakarta.

Moleong, Lexy J. (2012). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung : PT Remaja Rosdakarya.

Rangkuti, F. (2009). Strategi Promosi yang Kreatif dan Analisis Kasus Integrated Marketing Communication. Jakarta : PT. Gramedia Pustaka Utama.

. (2013). Riset Pemasaran. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama ...bekerjasama dengan Sekolah Tinggi Ekonomi IBII.

. (2017). Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama.

Robinson, R B.Jr. (2008). Manajemen Strategis 10. Jakarta : Salemba Empat.

Salusu, J. (2000). Pengambilan Keputusan Stratejik. Jakarta: Gramedia.

Siagian. P, Sondang. (2005). Manajemen Strategik. Jakarta: Bumi Aksara.

Swastha. B, DH., Irawan. (2005). Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Penerbit Liberty.

Tjiptono, F. (2008). Strategi Bisnis edisi ke-3. Yogyakarta.

Downloads

Published

01-08-2022

How to Cite

Gunawan, A., Wijayanti, S. K., & Fahleti, W. H. (2022). STRATEGI PEMASARAN IKAN NILA HASIL BUDIDAYA KERAMBA JARING APUNG PADA KELOMPOK POKDAKAN PEMUDA KBR TENGGARONG. I-Con Media, 5(2), 21–32. https://doi.org/10.61509/luxICM5263

Most read articles by the same author(s)